Kvalitetskontroll
Kvalitetssäkring
Som H-märkt företagare erhåller du en kvalitetsstämpel, vilket också innebär att du går med på att genomgå alla steg i vår kvalitetssäkring. Denna kontroll gynnar din verksamhet då det ökar din trovärdighet jämtemot kund och andra företagare. Vår kvalitetssäkrande rutin är en process i tre steg; ansökan, löpande tillsyn och särskild kontroll vid missnöjesanmälan.
Ansökan
Vid ansökan kontrolleras att du uppfyller utbildningskraven och att du godkänt vårt medlemsåtagande.
Fortbildning
För att säkerställa och uppmuntra livslångt lärande hos våra hundföretagare lämnar alla medlemmar in skriftlig dokumentation på fortbildning varje år. I denna text förklaras rutinerna för den kontroll av kontinuerlig fortbildning som styrelsen utför.
Löpande tillsyn
Den löpande tillsynen är ute efter att kontrollera att alla medlemmar fortsätter hålla god kvalitet år efter år. För att företagaren ska få ge en rättvis bild av sin verksamhet är styrelsen i direkt kontakt med ett antal av våra medlemmar, vilka väljs ut genom ett slumpmässigt stickprov. Det styrelsen är ute efter vid denna kontakt är att höra hur verksamheten bedrivs och hur kunder anser sig själva och sin hund bli bemötta.
Missnöjesanmälan
En del av kvalitetskontrollen innebär att vi är instansen kunderna kan vända sig till om de mot förmodan inte är nöjda med en tjänst. De kan maila, ringa eller fylla i ett formulär på vår hemsida. Vi rekommenderar att alla medlemmar har en länk till konsumentkontakt på sin hemsida och att man aktivt informerar sina kunder om denna möjlighet.