Bli medlem

Det gläder oss att du är intresserad av att bli medlem. Ju fler vi är, desto synligare blir H-märkta företag för hundägarna. Det ger också föreningen en större möjlighet att bidra till en etiskt positiv utveckling av hundbranschen.

Längst ner på sidan hittar du länk till ansökningsplattformen och en guide till ansökan.

Sveriges Hundföretagare

Som medlem i Sveriges Hundföretagare godkänner du föreningens stadgar, våra rutiner för kvalitetskontroll och föreningens medlemsåtagande. Därför är det bra att du läser igenom dessa innan du ansöker.

När du blivit godkänd kan du betala de av årsmötet fastställda årsavgifterna för medlemskap à 300 kr samt H-märkningspremie på 500 kr.

Utbildningskrav

För att bli medlem behöver du ha genomgången och godkänd utbildning enligt våra utbildningskrav. Läs gärna igenom dem och kontrollera att du har det som krävs innan du ansöker:

Kontakta gärna oss om du är osäker på något kring kraven.

Varje ansökan prövas individuellt och du kan ha erhållit rätt kompetens på olika sätt. Det är dock viktigt att all kompetens går att styrka skriftligt.

Medlemskap och H-märke

När ansökan blivit godkänd, du har skrivit under medlemsåtagandet och betalat båda avgifterna erhåller du ditt behörighetsbevis. Observera att du som individ blir medlem, medan företaget i sin tur blir H-märkt.

För att företaget ska bli H-märkt för en yrkeskategori måste det finnas minst en person i ansvarsposition som är fullvärdig medlem i Sveriges Hundföretagare inom yrkeskategorin. De som har fullständig utbildning tar ansvar för att ev. övriga anställda i det H-märkta företaget ur alla avseenden agerar i enlighet med Sveriges Hundföretagares policy och representerar våra värderingar.

Dags att ansöka

Om du godkänner stadgar, kvalitetskontroll, medlemsåtagande och uppfyller villkoren är du välkommen med din medlemsansökan:

Ansökan lämnas in digitalt via Medlemssystemet

  1. Om du inte redan är medlem sedan tidigare kan du först registrera dig genom att klicka på ”Logga in” och sedan på ”registrera dig här”.

2. Skapa ett konto genom att fylla i förnamn, efternamn, mail och lösenord.

3. Koppla dig till ett företag. Om företaget inte redan är H-märkt kan du registrera det. Annars söker du på det i rutan överst i bild.
Fyll sedan i uppgifterna som ombeds. Klicka i vilken/vilka kategorier du ansöker om att bli godkänd som. Inom dessa ska du ha tillräcklig utbildning och arbeta med idag.

4. Ladda upp skriftlig dokumentation som garanterar att du fått ta del av alla moment, ämnen och övriga krav under utbildningen.
Om du inte fått en checklista med vår logga från din utbildare: Fyll i formulär via länken överst på sidan. Komplettera med att ladda upp diplom som styrker det du skriver i formuläret.
Om du fått en checklista med vår logga från din utbildare: ladda upp den som fil under ”Dina filer”. Du kan i så fall strunta i det digitala formuläret.

Observera att forumlär och diplom/certifikat/liknande inte är samma sak. I ett formulär garanterar du eller din kursledare att varje ämne, moment, etc som vi kräver har ingått i din utbildning. Ett av kursledaren signerat formulär kan ersätta diplom.

5. Invänta svar från oss. Vi mailar dig om vi saknar något och du får instruktioner till betalning när du blivit godkänd.

Har du frågor? Maila medlem@sverigeshundforetagare.se så hjälper vi dig.

Varmt välkommen att höra av dig! Tillsammans kan vi föra Hundsverige in i en positiv framtid!