250616 – SEO för hundföretag


Ämne 1: SEO för hundföretag generellt
Tänk dig att du har en fin skylt till ditt företag – men den står på en öde bakgata. Ingen ser den. Din hemsida och dina socialamedierinlägg är precis som en företagsskylt och SEO (sökmotoroptimering) är som att sätta upp den skylten mitt på gågatan i stan, där massor av folk går förbi varje dag.

I denna föreläsning guidar SEO-experten Patric Melander dig genom grunderna i hur du gör din hemsida synlig på Google – även om du inte är tekniskt lagd. Sedan fördjupar vi oss i vad som krävs för att stå ut i dagens digitala landskap: lokal synlighet, smart innehåll och hur du skapar en tydlig, AI-vänlig närvaro online som passar för den nya tidens sökbeteenden.

Ämne 2: SEO vid titelbyte
Hur ska du göra för att alla som googlar på ”hundpsykolog” eller ”hundfysioterapeut” fortfarande ska hamna på din hemsida – efter att det blivit olagligt för dig att använda dessa titlar? Det kommer Patric hjälpa oss med under föreläsningens sista del.

Föreläsare: Patric Melander

Patric Melander är en erfaren SEO-expert och grundare av byråerna Stockholm SEO, digAttract och MCAW. Han arbetar dagligen med att hjälpa företag – stora som små – att synas bättre online och nå rätt kunder via smart och strategisk sökmotoroptimering. Med en kombination av djup teknisk kompetens och förmågan att förklara det komplexa på ett enkelt sätt, har han blivit en uppskattad föreläsare inom både kreativa och mer traditionella branscher.

För att få ett diplom på att du genomgått och förstått detta webinar behöver du svara på några frågor.
Alla frågor måste besvaras. Endast ett av svarsalternativen är rätt per fråga.

 

Vad är ett ”Long tail” sökord?

1. Det innehåller fler än ett ord

2. Det innehåller fullständiga meningar

3. Det innehåller även uppföljande sökningar

Vad är sant?

1. 93% av konsumenterna säger att det är viktigt med toppbetyg på Google reviews när de väljer företag

2. 93% av konsumenterna säger att de inte påverkas av recensioner när väljer företag

3. 93% av konsumenterna säger att recensioner påverkar deras val av företag

Vilka är de 4 grundpelarna i SEO?

1. Innehåll, teknik, länkar, användarupplevelse

2. Sökord, kundrecensioner, optimering, blogg

3. Nyckelord, konvertering, strategi, content